Zážitkové vzdelávanie pri výučbe ekonomických predmetov – praktické
skúsenosti
Experiential
learning of economical topics – practical experience
Mgr. Martin
Menšík – Ing. Ján Solík
Nadácia F. A. Hayeka – Fakulta hospodárskej
informatiky, Ekonomická univerzita v Bratislave
Tradičné formy vzdelávania všeobecných ekonomických
predmetov nereflektujú dostatočne požiadavky trhu práce na praktické informácie
a na pochopenie ekonomickej teórie. Teoretické informácie, ktoré študenti
pri tradičnom vzdelávaní získajú, nie sú schopní aplikovať v praxi
a zároveň majú tieto informácie prevažne krátkodobú informačnú hodnotu.
Zážitkové vzdelávanie sprostredkováva praktické ale aj teoretické informácie,
ktoré študent prijíma viacerými zmyslami, a pretavuje ich do znalostí
a praktických zručností.
Klúčové slová: vzdelávací systém, zážitkové vzdelávanie, ekonomické hry,
reforma vzdelávania
Conventional forms of teaching high school economics do not adequately
reflect the emphasis employees put on practical skills and on understanding
economic theory. In many cases, high school graduates have little capability of
applying theory on practical solutions. Moreover, the theory currently taught
has often just short-term information value. Experiential learning provides
practical, but also theoretical information that students master through
several senses and is highly suited to the acquisition of practical skills,
where trial and error and the opportunity to practice practical techniques
related to real tasks is essential.
Key words: educational system, experiential learning, economic
games, education reform