Zážitkové vzdelávanie pri výučbe ekonomických predmetov – praktické skúsenosti

 

Experiential learning of economical topics – practical experience

 

Mgr. Martin Menšík – Ing. Ján Solík

 

Nadácia F. A. Hayeka – Fakulta hospodárskej informatiky, Ekonomická univerzita v Bratislave

  

Tradičné formy vzdelávania všeobecných ekonomických predmetov nereflektujú dostatočne požiadavky trhu práce na praktické informácie a na pochopenie ekonomickej teórie. Teoretické informácie, ktoré študenti pri tradičnom vzdelávaní získajú, nie sú schopní aplikovať v praxi a zároveň majú tieto informácie prevažne krátkodobú informačnú hodnotu. Zážitkové vzdelávanie sprostredkováva praktické ale aj teoretické informácie, ktoré študent prijíma viacerými zmyslami, a pretavuje ich do znalostí a praktických zručností.

Klúčové slová: vzdelávací systém, zážitkové vzdelávanie, ekonomické hry, reforma vzdelávania

 

Conventional forms of teaching high school economics do not adequately reflect the emphasis employees put on practical skills and on understanding economic theory. In many cases, high school graduates have little capability of applying theory on practical solutions. Moreover, the theory currently taught has often just short-term information value. Experiential learning provides practical, but also theoretical information that students master through several senses and is highly suited to the acquisition of practical skills, where trial and error and the opportunity to practice practical techniques related to real tasks is essential.

 

Key words: educational system, experiential learning, economic games, education reform

 

Späť Å